ပုန္းက်င္းေတြ

စိမ္းျမရိပ္ညိဳေသာ ၀ါးပင္စု ေပၚတြင္ ညေနခင္း၏ ေနေရာင္ျခည္ ထိုးျဖာက်လ်က္ရိွသည္ကို လွမ္းျမင္ရ၏။
အစိမ္း ညိဳ႕ညိဳ႕ႏွင့္ ဆည္းဆာတို႔ေရာေသာ အလွ။ ၀ါေရႊေသာ အေရာင္ အဆင္း လင္းပရာ ထုိေနရာသုိ႔ ကၽြန္မ ေလွ်ာက္လာ ခဲ့ပါသည္။ ေျမေနရာ က်ယ္၀န္းသည္ႏွင့္အမွ် သစ္ပင္၀ါးပင္ စံုလင္ေသာ ျခံသည္ ခရီးေ၀းကေရာက္လာသူ ကၽြန္မအတြက္ အေမာေျပသည္ဟု ခံစားရေအာင္ပင္ စိမ္းစုိေအးျမေန သည္။ ႏွစ္မ်ားစြာကလို စိမ္းစိုေအးျမဆဲဟုလည္း ဆုိႏုိင္သည္။ အစိမ္းေရာင္ ႀကီးစုိးေသာ ျခံ၏ အေနာက္ပုိင္းတြင္ေတာ့ သည္၀ါးပင္စုေလး ရိွေန၏။ က်ယ္ေျပာေသာ ေျမျပင္ ရိွေန၏။ ျခံစည္း႐ိုးကို လြန္ေသာ္ လယ္ျပင္ေတာ ရိွေန၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ သည္ေနရာ တစ္၀ုိက္သည္ ကၽြန္မ၏ ကေလးဘ၀ ပံုရိပ္မ်ားကို သိမ္းဆည္းထားသည့္ ေနရာ။
ျခံေနာက္ဘက္သည္ ယခင္လုိပင္ တိတ္ဆိတ္ ေအးခ်မ္းဆဲ။ သစ္ရြက္ ေႂကြမ်ားေပၚ ကၽြန္မ နင္းေလွ်ာက္လာ သည့္ ေျခသံကုိပင္ တခၽြတ္ခၽြတ္ႏွင့္ စည္းခ်က္ညီညီ ၾကားေနရ၏။ အတိတ္ကိုပင္ ျပန္ရွာေတြ႕ေတာ့မလို ဆည္းဆာေရာင္ျခည္ ေအာက္၌ ၀ိုးတ၀ါး ထင္လာရေလသည္။ တကယ့္တကယ္ေတာ့ ဇာတိေျမ ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ျပန္ျဖစ္သည္ဆုိတုိင္း ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းတက္စဥ္ ေနထုိင္ခဲ့ဖူးရာ အဘြားအိမ္သို႔ ေရာက္ျဖစ္သည္ မရိွပါ။ အဘြားကလည္း သက္ရိွထင္ရွား မရိွေတာ့သည္မို႔ မိဘမ်ား ေနထိုင္ရာ ရြာသို႔သာ တန္းတန္း မတ္မတ္ ျပန္တတ္ခဲ့ပါသည္။

သည္ႏွစ္တြင္ေတာ့ အေဖကလည္း သည္အိမ္ကို ၀င္ေစလုိ သည္မုိ႔ ရြာမျပန္မီ ကၽြန္မ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ အေဆြအမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ စကားေျပာဆုိၿပီးသည္ဆုိလွ်င္ပဲ ျခံေနာက္ပုိင္းသို႔ ကၽြန္မ ထြက္လာခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ ျပန္လည္ရွာေဖြလုိေသာ ကေလးဘ၀ အရိပ္မ်ားကို သည္ျခံေနာက္ပိုင္းမွာသာ လြမ္းစဖြယ္ ေတြ႕ႏုိင္မည္ မဟုတ္လား။

ကၽြန္မ ေရွ႕က စိမ္းျမျမ ၀ါးပင္စုသည္ ခုေတာ့ အရင္ကေလာက္ အပင္ေရ မမ်ားေတာ့ၿပီထင္သည္။ အရင္ကေတာ့ သည့္ထက္ အုပ္ဆုိင္းစိမ္းညိဳ႕ခဲ့သည္။ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္ရြယ္ေသးသည့္ ကာလ မ်ား။

ၿမိဳ႕စြန္ ရပ္ကြက္ငယ္ ေလးမွာ ရိွေသာ အဘြား၏ အိမ္တြင္ ေနကာ ေက်ာင္း တက္ရန္ မိဘမ်ားက ပုိ႔လႊတ္ ၍ ကၽြန္မ ေရာက္ရသည္။ ကာလ ရွည္ၾကာ ေနထုိင္ရ သည္။
ကၽြန္မတုိ႔ ၀မ္းကြဲေမာင္ ႏွမ တစ္သုိက္၊ အိမ္နီးခ်င္း ကေလး တစ္သုိက္တုိ႔သည္ ေက်ာင္းခ်ိန္ ျပင္ပ အားလပ္ ခ်ိန္တုိင္း ေနရာက်ယ္ေျပာေသာ၊ သစ္ပင္ေပါမ်ားေသာ (အဘြား၏ ပန္းပင္မ်ားႏွင့္လည္း လြတ္ကင္း ေသာ)သည္ ျခံေနာက္ပုိင္းမွာသာ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးတတ္ခဲ့ၾကသည္။ ကစားနည္းမ်ဳိးစံုကို မေမာ တတ္သလို ကစားခဲ့ၾကသည္။

ေတာမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့သူမို႔ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ကို ခ်စ္ခင္တတ္ေသာ ကၽြန္မအဖုိ႔ ျခံေနာက္ပိုင္းသည္ ေပ်ာ္ေမြ႕ ဖြယ္အေကာင္းဆံုး ေနရာလည္း ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
၀ါးပင္ရိပ္ ေနာက္ရိွ ရွည္လ်ားနက္ေစာက္ေသာ၊ ေျမသားကို ေလွကားထစ္ သဏၭာန္ ျပဳလုပ္ထားသည္မွ တစ္ဆင့္ ဆင္းသက္ႏိုင္ေသာ က်င္းကိုေတာ့ ေတြ႕စက ကၽြန္မနားမလည္။ ေဆာ့ ကစားရင္း ျခံေနာက္ဘက္ ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္ ေရာက္လွ်င္ သည္ေနရာကိုကား ကၽြန္မတို႔ ေျခခ်ခြင့္ မရိွပါေပ။

“အဲဒီထဲ ဆင္းမကစားရဘူးတဲ့” ဟု အတူေနသူ ၀မ္းကြဲ အစ္မက ေျပာျပတတ္ပါသည္။
ကၽြန္မတုိ႔ ဦးေလးသည္ ညေနခင္းမ်ား၌ အားလပ္သည္ႏွင့္ က်င္းထဲ ဆင္းကာ ရွင္းလင္းေနတတ္သည္ကို အခါမ်ားစြာ ေတြ႕ရပါသည္။ ၀ါးရြက္ ေႂကြမ်ားကို လွည္းက်င္းမည္။ ေျမသားေလွကားထစ္ကို ညီညာေအာင္ ညိႇ မည္။ ေျမနံရံ ကို ညိႇလွ်င္ ညိႇ ေနမည္။ မိုးေရစီးမ်ားႏွင့္ ပါလာေသာ ေျမဆီမ်ားကို ဖယ္ထုတ္ေနမည္။ ကၽြန္မတုိ႔ အနားကပ္ လာလွ်င္ သူက ေအာ္ေငါက္တတ္ေပသည္။
“ဒီကေလးေတြဟာ ေ၀းေ၀းသြား မေဆာ့ႏိုင္ဘူးလား”

ကၽြန္မက ဦးေလးႏွင့္ စိမ္းေသးသည္မို႔ ျပန္လွန္ မေမးရဲ။ အစ္မကိုသာ တီး တိုးကပ္ေမး ရပါသည္။
“အဲဒါ ဘာက်င္း မုိ႔လုိ႔ လဲ”
“ပုန္းက်င္းေလ”
“ဘာ ပုန္းက်င္း”
မၾကားစဖူး ေ၀ါဟာရ အသစ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မ၏ ဦးေႏွာက္ကေလးမွာ ခ်ာခ်ာလည္ေနပါသည္။ အစ္မကေတာ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီမို႔ အရာရာကို ကၽြန္မထက္ နားလည္သိတတ္ပံုပင္။ ကၽြန္မ နားမလည္သည္ကိုလည္း ခပ္ျပံဳးျပံဳး လုပ္ေနပါသည္။
“နင္တုိ႔ ရြာက အိမ္မွာ မရိွဘူးလား”
ေခ်ာင္းကေလး နံေဘးတြင္ ရိွေသာ အိမ္ကို ကၽြန္မ ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္လာပါ သည္။

“ေဟ့ေအး မရိွဘူး ေကာ”
“ေအး ဒီမွာေတာ့ အိမ္တုိင္းရိွတယ္။ ပုန္းက်င္းေခၚတယ္ သိလား”
“ဘာ ပုန္းရမွာလဲ။ သမီးတုိ႔က ဘယ္သူ႔ကုိ ပုန္းရမွာလဲ”
အစ္မက ေဘးဘီမွ တစ္ေယာက္ေယာက္ ၾကားမည္ကို စိုးသည့္အလား ကၽြန္မ၏ နားရြက္မ်ားေပၚ လက္၀ါးေလး အုပ္လုိက္ပါသည္။
“တုိက္ပြဲျဖစ္ရင္ ပုန္းရမွာေပါ့။ က်ည္ဆန္ေတြ ဘာေတြဆုိ ဒီ၀ါးပင္ေတြကုိ ဘယ္ထိႏုိင္မလဲတဲ့။ ဟုိဘက္ ျခံေတြမွာဆုိ ဒီထက္နက္တဲ့ ႀကီးတဲ့ ပုန္းက်င္းေတြရိွတယ္ သိလား။ ျခံေနာက္တုိင္းမွာ ရိွတယ္”

“က်ည္ဆန္ထိရင္ ဘာျဖစ္မွာလဲဟင္”
ေမးခြန္းမ်ားလြန္းေသာ ကၽြန္မကို အစ္မက စိတ္မရွည္ေတာ့ ဘူးထင္ပါသည္။ ေသမွာေပါ့ဟဲ့ဟု ကုန္းေအာ္ ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း သူေျပာသည့္ ေသသည္ဆုိတာကို ကၽြန္မက ေကာင္းစြာ မသိေသး။ သုိ႔ေသာ္ အစ္မ စိတ္ တုိေတာင္းေတာ့မည္မုိ႔ ဆက္ မေမးရဲပါ။ ဒါႏွင့္ပဲ ကေလးတုိ႔ သဘာ၀ ေဆာ့ကစားၾက လွ်င္ ေမ့ေမ့ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားျပန္ပါသည္။

ကၽြန္မ တုိ႔သည္ သစ္ပင္မ်ားၾကားမွ ေျပးတမ္းလိုက္တမ္းကစားၾကသည္။ တူတူပုန္းတမ္း ကစားၾကသည္။ အစ္ကိုမ်ား ပါလာလွ်င္ေတာ့ တိုက္ပြဲတိုက္တမ္း ကစားၾကသည္။
တုိက္ပြဲတုိက္တမ္းသည္ တကယ္ေတာ့ ခုေနျပန္ေတြးလွ်င္ ျပံဳးခ်င္စဖြယ္တည္း။ ၾကားဖူးနား၀ မ်ားႏွင့္ ျဖစ္လာေသာ ကစားနည္းမွ်သာျဖစ္မည္ ဟုထင္ပါသည္။
ထုိကစားနည္းတြင္ ေတာ့ ကၽြန္မက အျမဲလို ေသသူသာျဖစ္ရသည္။ တစ္ ေနရာယူ၊ ႏွစ္ အဆင္သင့္ ျပင္၊ သံုး ပစ္ႏုိင္ၿပီဟု ေခါင္းေဆာင္ ႏွစ္ေယာက္က အခ်က္ေပးလိုက္လွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔သည္ ကုိယ္ေနရာ ယူထားေသာ သစ္ပင္မ်ား၊ ခ်ဳံပုတ္မ်ားေနာက္မွာ ကုပ္ကုပ္ ကေလး၀ပ္ ေနၾကရပါသည္။ တစ္ဖက္က ရန္သူကို မ်က္စိ ရွင္ရွင္ထားကာ ကုိယ့္လည္း မျမင္ေအာင္ ပုန္းရင္း ကြယ္ရင္း ရွာေဖြရသည္။ ေတြ႕လွ်င္ ဒုိင္းဟု တစ္ခ်က္ ေအာ္ရသည္။ အပစ္ခံရသူက  ေသလူျဖစ္ၿပီး ပြဲက ထြက္ရသည္။ က်န္သူမ်ားက ဆက္တိုက္ ၾကေပသည္။

မ်က္စိ မရွင္ေသာ၊ မပါးနပ္ေသာ ကၽြန္မက ပါးစပ္ ေသနတ္ႏွင့္ အခါခါ ေသရပါ သည္။
“ေအးေလ သစ္ပင္က မွ မလံုဘဲ။ ပုန္းက်င္းထဲ ၀င္ပုန္းရင္ေတာ့ ငါ့ကို ဘယ္သူမွ ပစ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ကိုယ့္ဘာသာ တီးတိုးေျပာမိတတ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ ေဆာ့ကစားရာတြင္ ေရွာင္ကြင္းရျမဲ ပုန္းက်င္းကို မ်က္ေစာင္းထိုးရသည္။

တကယ္တမ္း ပုန္းက်င္းထဲ စဆင္းရတုန္းကေတာ့ ကစားစဥ္ကလို ေပ်ာ္စရာ မေကာင္းေတာ့ဘဲ ထိတ္ လန္႔စရာမ်ား အျပည့္ျဖစ္ သည္ကို ယခုတုိင္ မွတ္မိေန ျမဲပင္။ ထုိစဥ္တုန္းက ညဥ့္ နက္ၿပီ။
“ထၾက၊ ထၾကေတာ့”

ဟု ဦးေလးက တစ္အိမ္လံုးကို ႏႈိးသည္ႏွင့္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ လူးလဲ ထၾကရသည္။ ဘာျဖစ္သည္ မသိ ေသး။ အိပ္မႈန္စံုမႊားႏွင့္ ကၽြန္မက အိပ္ရာထက္မွာပင္ ဆက္ထိုင္ေနေသးသည္။ အစ္မကေတာ့ အခန္းျပင္ ထြက္သြားၿပီး တစ္ေက်ာ့ျပန္  ၀င္လာပါသည္။

“အခုထိ မထေသးဘူးလား။ အကုန္လံုး ေအာက္ ေရာက္ေနၿပီ”ဟု ဆုိကာ ကၽြန္မကို ဆြဲထူပါသည္။
ေဒၚေလးကလည္း အစ္မ ေနာက္က ပါလာသည္။ ကေလးေတြ လာၾက ဟုဆုိသည္ႏွင့္ ဘာမွန္း ညာ မွန္းမသိေသးဘဲ ကုပ္ကုပ္ကေလး လုိက္လာရသည္။ မ်က္လံုးကို မနည္းပင္ ဖြင့္ယူရသည္။
“ဘာျဖစ္တာလဲ ဟင္” ဟု ထံုးစံအတုိင္း ေမးခြန္းမ်ားတတ္ေသာ ကၽြန္မက အစ္မကို တီးတိုး ကပ္ေမးပါ သည္။

“တိုက္ပြဲျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ အခု ငါတုိ႔ ပုန္းက်င္းထဲ ဆင္းရမွာ”
အစ္မက အေရးႀကီးဟန္ႏွင့္ တီးတိုး ေျဖေလသည္။
ခဏခ်င္းမွာပင္ ပတ္၀န္းက်င္၌ ဟုိမွသည္မွ တီးတိုးသံမ်ားႏွင့္ အသက္ ၀င္စျပဳလာသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ကၽြန္မတို႔သည္ ျခံေနာက္ဘက္သို႔ ထြက္လာၾက၏။ ကၽြန္မကို ေဒၚေလး လက္ဆြဲေခၚလာသည္။ အဘြားကိုေတာ့ ဦးေလးက တြဲလာသည္။ အစ္မကေတာ့ အေရွ႕က ခပ္သြက္သြက္ပင္ ေလွ်ာက္ေနပါသည္။ လေရာင္လင္း ေနသည္မို႔ ဓာတ္မီးပင္ မသံုးၾက ရပါ။
တစ္ျခံတည္းတြင္ပင္ အိမ္ငယ္ေလး ေဆာက္ကာ ေနေသာ ႀကီးႀကီးတို႔ မိသားစုလည္း ျခံေနာက္ဘက္သို႔ အေျပး လာၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

ျခံေနာက္ဘက္ ပုန္းက်င္းထဲ ေရာက္သည္ဆိုလွ်င္ပဲ ထူးဆန္းေသာ အသံမ်ားကို  ခပ္စိပ္စိပ္ ၾကားလာရပါ သည္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ေပါက္ကြဲသံမ်ားဟု ကၽြန္မ ေခါင္းစဥ္တပ္ႏုိင္ၿပီ။ ထုိစဥ္ကေတာ့ ဘာသံမွန္း မသိ။ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသည္လုိ႔သာ နားလည္ပါသည္။ ကၽြန္မ တစ္ႀကိမ္မွ် မၾကံဳဖူးေသးေသာ ထိုအသံမ်ားသည္ တျဖည္းျဖည္း ထိတ္လန္႔ဖြယ္ေကာင္းလာ၏။ ေကာင္းကင္မွာ နီရဲေနၿပီဟု ဦးေလးက ေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ ဆုိသည္။

“ဘယ္ေနရာေတြ မီးေလာင္ေနၿပီလဲ မဆုိႏုိင္ဘူးေဟ့။ ၿမိဳ႕ထဲ ေရာက္ေနၿပီ ထင္တာပဲ”ဟု ေျပာသည္ကုိ ၾကားရ၏။
၀ါးပင္မ်ားကို ျဖတ္လာေသာ ေလသည္ အသံတစ္မ်ဳိးႏွင့္ စိုးထိတ္စရာေကာင္းသည္ဟု ကၽြန္မ မွတ္ မိေနသည္။ အစ္မ ေျပာတတ္ေသာ က်ည္ဆန္မ်ားသည္ ၀ါးပင္ကို ေက်ာ္ကာ ေရာက္လာေလမလား။ က်ည္ဆန္က က်င္းထဲ ဆင္းလာႏုိင္သလား။ ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ ေဒၚေလးကို တိုးဖက္ထားလ်က္ကပင္ တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနခဲ့သည္ကိုလည္း ေနာင္ျပန္ေတြးတုိင္း သတိတရရိွေနပါသည္။
ပုန္းက်င္းသည္ အတန္အသင့္ က်ယ္၀န္းေသာ္လည္း လူရွစ္ေယာက္မွာ ပူးကပ္မတတ္ ထိုင္ေနၾကသည္။ လေရာင္သည္ ၀ါးအကိုင္းအခက္မ်ားအၾကားမွ တစ္စြန္းတစ္စ ထိုးျဖာက်ေနသည္။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး မပီ၀ိုးတ ၀ါးျမင္ ေနရသည္ ကိုလည္း ကၽြန္မ မွတ္မိေနသည္။

အတန္ၾကာလွ်င္ အသံမ်ား စဲသြား၍ ဦးေလးက က်င္းအျပင္ဘက္ ထြက္ ၾကည့္သည္။
“ေအးၿပီ ထင္တယ္ေဟ့။ သူမ်ားေတြလည္း ျပန္တက္ၾကၿပီ”ဟု ေျပာသည္ႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ဘက္သို႔ ျပန္ရ ပါသည္။
အဲသည္ညက လူႀကီးမ်ားက တလူးလူး တလိမ့္လိမ့္ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အိပ္မေပ်ာ္ၾကဘူး ဟု ေဒၚေလးက ျပန္ေျပာျပ၏။ ကၽြန္မတို႔ ညီအစ္မမွာေတာ့ ကေလးမ်ားပီပီ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ ႏုိင္ၾက ေပသည္။
ေနာက္တစ္ရက္ မိုး လင္းလွ်င္ေတာ့ ညက ျဖစ္ရပ္သည္ ကေလးမ်ားအတြက္ ရယ္စရာသဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ေပၿပီ။ ကၽြန္မတို႔သည္ ေက်ာင္းအားရက္လည္း ျဖစ္သည္မို႔ ျခံေနာက္ဘက္မွာ လူစုကာ ကစားၾက၏။ ၿပီးခဲ့သည့္ ညက သူ႔အေတြ႕ အၾကံဳ၊ ကိုယ့္အေတြ႕အၾကံဳကို ဇာတ္ေၾကာင္း ျပန္ၾကသည္။

အိမ္ေရွ႕အိမ္က ကူးကာ လာကစားတတ္ေသာ အစ္မ မခင္ခင္ကေတာ့ ရယ္စရာ၊ ျပံဳးစရာ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို သယ္လာေသးသည္။
“တို႔ အဘြားႀကီးရယ္ ဖ်ားလုိ႔ လဲေနတာ သိတယ္မို႔လား။ ေအး လူတြဲနဲ႔ ထရတဲ့ သူက မေန႔က သူ႔ဘာသာ အိမ္ေပၚက ဆင္းေျပးတယ္ေကာ။ တုိ႔အဘြားေလးကေတာ့ သူ႔ေသတၱာ တစ္လုံးဟာ မသယ္ပါနဲ႔ဆုိတာ ဘယ္လို သယ္ဆင္းခဲ့မွန္း မသိဘူး”ဟု သူ႔ဘာသာ တဟားဟား ရယ္ေမာေနပါသည္။

“မမကလည္း အျပန္က်ေတာ့ လူတြဲၿပီး တက္ရတာလည္း ေျပာလိုက္ဦး။ အဘြားေလးဆို ေသတၱာသယ္ဖို႔ မေျပာနဲ႔ လူေတာင္ ျပန္မတက္ႏုိင္ဘူးပဲ” ဟု မခင္ခင္၏ ေမာင္ေလးက ၀င္ေျပာေပသည္။
“ဘႀကီးေအာင္တို႔ ျခံေနာက္က ခ်ဳိင့္(လွ်ဳိ)ထဲမွာေတာ့ လာပုန္းၾကတဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲတဲ့ သိလား။ ကေလး ပိစိေလးေတြဆုိ ငိုလုိ႔ တဲ့”
မခင္ခင္က ထပ္ေျပာေသးသည္ကို ကၽြန္မတို႔မွာ မ်က္လံုးေလး အျပဴးသားႏွင့္ နားစိုက္ေထာင္ေနၾကရပါ သည္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔တစ္ေတြသည္ သည့္ထက္ ပို၍ နားလည္ၾကသူမ်ား မဟုတ္ပါေပ။ အားလံုးက ကေလး အရြယ္မွ်သာ ရိွေသးသည္မဟုတ္လား။ လူႀကီး မိဘမ်ားက တိုးတိုး က်ိတ္က်ိတ္ ရိွလည္း စိတ္၀င္စား စရာ မဟုတ္။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ လူစုၿပီး ေဆာ့ကစားရသည္သာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာပင္။
သည္ၾကားထဲေတာ့ ကေလးမ်ားက စစ္တိုက္တမ္း ကစားလွ်င္ လူႀကီးမ်ားက ျငဴစူခ်င္သည္။

“တျခားနည္း ကစားၾကပါလား ဒီကေလးေတြဟာ။ နိမိတ္မရိွ နမာမရိွ” ဟု အဘြားက ေျပာတတ္သည္။
သည္စကား ကိုေတာ့ ကၽြန္မက တိတ္တဆိတ္ ေထာက္ခံလုိေပသည္။ နိမိတ္ ရိွျခင္း၊ မရိွျခင္းကို နားလည္ လွလုိ႔ေတာ့ မဟုတ္။ စစ္တုိက္တမ္းသည္ ေျပးတမ္းလိုက္တမ္းလုိ၊ ထုပ္ဆီးတိုးတမ္းလို ကၽြန္မ ကၽြမ္း၀င္ ေသာ ကစားနည္း မဟုတ္လုိ႔သာပင္။ ၿပီးေတာ့ ပါးစပ္ ေသနတ္ႏွင့္ ေသရတတ္သူ မဟုတ္လား။

ေနာက္ေတာ့လည္း ကၽြန္မသည္ လူႀကီးမ်ား အလုိက် ၿငိမ္ဆိတ္ေနရေသာ ကစားနည္းမ်ားကို ကိုယ့္ ဘာသာ ကစားတတ္လာသည္။ ကုိယ္ႏွင့္ သေဘာတူေသာ သူငယ္ခ်င္းမေလးမ်ား ႏွင့္ အ႐ုပ္တမ္း ကစားၾကသည္။ အ၀တ္႐ုပ္ေလးမ်ားကို အစမ်ဳိးမ်ဳိးဆင္ကာ အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာရင္း အ႐ုပ္ေလးမ်ားက စကား ေျပာသည့္ သဖြယ္ ဇာတ္လမ္းလုပ္ၾကသည္။ သည္ဘက္မွာ ေတာ့ ကၽြန္မက ကၽြမ္း၀င္ေပသည္။
သုိ႔ေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ အ႐ုပ္တမ္းတြင္လည္း လတ္တေလာ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားက ၀င္ပါျဖစ္ေအာင္ ပါတတ္ေသး၏။

“ေဟ့ နင္တုိ႔အိမ္က ပုန္းက်င္းမွာ ငါတုိ႔ ဒီည လာလို႔ ရမလား”ဟု အ႐ုပ္ကေလးေတြ ေမးသည့္ဟန္ျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းက ေမးလွ်င္ ကၽြန္မကလည္း အ႐ုပ္ခ်င္း မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ကာ ျပန္ေျဖရပါသည္။
“ေအး လာလုိ႔ရတယ္ ေကာ။ တုိ႔အိမ္က ပုန္းက်င္းက သိပ္မက်ယ္ဘူးေနာ့။ နင္တုိ႔ ရရ႕ဲလား”
“ဒါဆုိလည္း ဟိုဘက္ ျခံေနာက္က ေအာက္ခ်ဳိင့္မွာ သြားပုန္းၾကမယ္ေနာ့။ အဲဒီမွာဆုိ အမ်ားႀကီး ပုန္းလုိ႔ရ တယ္တဲ့။ နင္လည္း လိုက္ခဲ့ပါလားဟယ္”
“ေအး ေအး လိုက္မယ္။ ငါ့ကို လာေခၚဦးေနာ့”
အဘြားက မ်က္ေစာင္းတခဲခဲ ရိွသည့္ၾကားကပင္ ၀ရန္တာမွာ ကၽြန္မတို႔တစ္ေတြ အ႐ုပ္တမ္း ကစား တတ္ၾကသည္။ နိမိတ္မရိွ နမာမရိွဟု သူေျပာ ေနက် စကားႏွင့္ အဘြား ဆူၿပီဆုိလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔မွာ ကုပ္ ကုပ္ကေလးႏွင့္ပင္ ကစားနည္းကုိ သိမ္းရပါသည္။

“ကစားတာေတာင္ ပုန္းက်င္း ထည့္ကစားေနတယ္။ သူျဖင့္ ဟုိတစ္ညက တုန္ေနတာ နတ္ပူးတာ က်ေနတာပဲ” ဟု အဘြားက ေငါက္ငမ္းတတ္ေသးသည္။
ကၽြန္မသည္ အဘြားကို ႏႈတ္လွန္ မထိုးရဲေသာ္လည္း စိတ္ထဲကေတာ့ ျပန္ေျပာခ်င္လွသည္မွာ ႐ိုးတုိး ရြတျဖစ္ ေနပါသည္။ ၾကည့္ေန ေနာက္တစ္ခါဆုိ သမီး ေၾကာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။

တကယ့္တကယ္ ေနာက္တစ္ခါ ဆုိသည္မ်ားကုိ ၾကံဳလာရခ်ိန္၌ ကၽြန္မသည္ တကယ္ပင္ သိပ္ မေၾကာက္တတ္ေတာ့ၿပီ။ အနည္းငယ္ တုန္ယင္ခ်င္ေသာ္လည္း ပထမတစ္ႀကိမ္ကေလာက္ မတုန္ ခိုက္ေတာ့ ၿပီ။ ကေလးမွ်ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အေတြ႕ အၾကံဳသည္ ကၽြန္မကို သင္ၾကားခဲ့ေလသလားမသိ။

ပုန္းက်င္းမ်ားႏွင့္ ဘယ္သုိ႔ပင္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္လာရသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မတုိ႔တစ္ေတြ သည္ ေက်ာင္းကုိလည္း ေကာင္းစြာ တက္ႏိုင္ၾကေသး၏။ စာေမးပြဲမ်ားလည္း ေျဖလုိက္ၾကေသး၏။ စာသင္ႏွစ္ စခ်ိန္တုိင္း မိဘမ်ားႏွင့္ ခြဲေနရသည္ဆုိေသာ္လည္း ေကာင္းစြာ ေဆာ့ကစားရ၍ လြမ္းစဖြယ္ ဟုပင္ မျမင္တတ္ေသး။

သည္လုိႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း ရက္မ်ားစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ အရြယ္ ေရာက္လာၾက၏။ သည္ ၾကားထဲ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကိုေတာ့ အေသးစိတ္ ေျပာမျပလိုေတာ့ၿပီ။
အတိတ္ပံုရိပ္တြင္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ရသည္မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္တြင္ ပုန္းက်င္းမ်ား မလုိ အပ္ေတာ့ျခင္းပင္တည္း။ ဦးေလးက ပုန္းက်င္းကို မ်က္ႏွာလႊဲခဲ့ၿပီ။ ညမ်ား၌ ေကာင္းစြာ အိပ္စက္ႏိုင္ၾက ၿပီ။

ပုန္းက်င္းသည္ ကၽြန္မတုိ႔ ကစားရာ က်င္းတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မိေက်ာင္းဖမ္းတမ္း ကစားၾကသည္။ အလွည့္က်သူ တစ္ေယာက္က က်င္းထဲဆင္းကာ မိေက်ာင္းလုပ္ရသည္။ က်န္သူမ်ားက က်င္းႏႈတ္ခမ္းတြင္ ပတ္ေျပးေနၾကရသည္။ မိေက်ာင္းလက္ႏွင့္ အပုတ္မခံရေအာင္ ေရွာင္ရင္းက စကာ ေနာက္ကာ ေရွ႕တိုးကာ ေနာက္ဆုတ္ကာ ေနရသည္။ အပုတ္ခံရလွ်င္ေတာ့ ကုိယ့္အလွည့္ေပါ့။ သည္ကစားနည္းတြင္လည္း ပုန္းက်င္းထဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆင္း၍ မိေက်ာင္း လုပ္ရတတ္သည္ကို ကၽြန္မ အမွတ္ရေနပါသည္။

အတူေဆာ့ ကစားခဲ့ၾကေသာ ကေလးတစ္သုိက္သည္ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္လိုပင္ အရြယ္ေရာက္လာ ၾက၏။ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားရသည္ထက္ စာဖတ္ရျခင္းကို ႏွစ္ၿခိဳက္လာၾက၏။ တခ်ဳိ႕က အပ်ဳိ လူပ်ဳိစိတ္ ၀င္ ၿပီ။ ကၽြန္မသည္ ထုိစဥ္ကတည္းက စာမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား ေရးရန္ အေတြးပံုရိပ္မ်ား စိတ္ႏွလံုးတြင္ ခိုကပ္ စျပဳၿပီျဖစ္ရာ ဘယ္သူမွ မရိွလည္း ျခံေနာက္ဘက္တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္ခဲ့သည္။ လယ္ျပင္ေတာမွာ ထုိင္ေငးေနတတ္သည္။ သတိတရ ရိွ၍ ငဲ့ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ပုန္းက်င္းကို ေျမသား အတိအသြင္ႏွင့္ သာေတြ႕ရေတာ့သည္ကိုလည္း ျပန္ေတြးတုိင္း မွတ္မွတ္ရရ ရိွဆဲ။
ပုန္းက်င္းသည္ မိုးေရစီးႏွင့္အတူ ပါလာတတ္ေသာ ေျမဆီမ်ား၊ အမႈိက္မ်ား၊ သစ္ရြက္၊ ၀ါရြက္ေႂကြမ်ားႏွင့္ ပိတ္ဖံုးခဲ့ၿပီ။ က်င္းတစ္ခုလည္း မဟုတ္ေတာ့သည္ကို ပူပင္ရန္ ကာလသည္လည္း အေ၀းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလၿပီ။
--------
စိမ္းျမေသာ ၀ါးပင္ရိပ္ႏွင့္ ကၽြန္မ နီးကပ္လာသည္။ အစိမ္းႏွင့္ ေရႊအိုေရာင္တို႔ လွပစြာ ေရာစပ္သည္ကို ထင္ထင္ ရွားရွား ျမင္လာရသည္။
သည္ႏွစ္ ေႏြဦး၌ အိမ္ျပန္မည္ စီစဥ္ကတည္းက သည္ေနရာသို႔ ေရာက္ျဖစ္ေအာင္ သြားပါမည္ စိတ္ကူးထား ခဲ့သည္။ ခုေတာ့ ကၽြန္မ၏ စိတ္ႏွလံုးထဲ သည္ႏွစ္ပုိင္းအတြင္း ျပန္လည္ ႏိုးထခဲ့ရေသာ ထုိေနရာသည္ ေရွ႕တြင္ ရိွေနေလၿပီ။
၀ါး႐ံုကေလးကို ေကြ႕၀ုိက္ကာ ကၽြန္မ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ေဟာ ဟုိမွာ။ကၽြန္မ ျမင္လုိက္ရေသာ ျမင္ ကြင္းသည္ ႀကိဳတင္ စိတ္ကူးၿပီးသား ျမင္ကြင္းပင္ျဖစ္ ေသာ္ျငား ေျခလွမ္းမ်ား ျဗဳန္းခနဲ ရပ္တန္႔မိေအာင္ပင္ လူက ယုိင္လုလု ျဖစ္သြားရသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားစြာက ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ ျမင္ကြင္း။ အလ်ားရွည္ေသာ နက္ေစာက္ေသာ ပုန္းက်င္းပါတကား။
ကၽြန္မသည္ မိနစ္ပုိင္းမွ်ၾကာေအာင္ပင္ ပုန္းက်င္းကို ေငးေနခဲ့သည္။ က်င္းထဲတြင္ ၀ါးရြက္ေႂကြမ်ား ပံုလ်က္ရိွ သည္။ က်င္းနံရံတြင္ ျမက္ပင္ကေလးမ်ား ကပ္ေပါက္လ်က္။ ေျမေလွကားထစ္ေလးမ်ားသည္ ဆင္းလာ လတံၱေသာ ေျခေထာက္မ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ေနသည့္ႏွယ္။

“ေၾသာ္ ႏုႏုက ဒီ ေရာက္ေနတာကိုး။ ထင္သားပဲ”ဟု ဦးေလး၏ စကားသံကို ၾကားရေတာ့ ကၽြန္မ လွည့္ၾကည့္ လိုက္ပါသည္။
ထုိခဏတြင္ ကၽြန္မသည္ ရယ္ရမည္လား၊ ငုိရမည္လား မေသခ်ာေသာ ခံစားခ်က္ႏွင့္ ဦးေလးကို အေငးသား ၾကည့္ေနမိ၏။ ဦးေလးသည္ ကၽြန္မတို႔ ငယ္စဥ္က ေတြ႕ျမင္ေနက်လုိပင္ ပုန္းက်င္းရွင္းလင္းရန္ ကိရိယာ အျပည့္အစံုႏွင့္ပါေပ။ ဦးေလး၏ ဆံပင္မ်ား ျဖဴလာျခင္း၊ ဇရာ၏ အေရးအေၾကာင္းမ်ား ထင္လာျခင္းက လြဲ၍ အတိတ္သည္ ကၽြန္မေရွ႕တြင္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ ကုိယ္ထင္ျပသည္သို႔ပင္။
“ပုန္းက်င္းေတြက သံုးေနရၿပီ မို႔လုိ႔လား ေလးေက်ာ္ ရဲ႕”

“သံုးရတယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေဟ့။ ဒါေပမဲ့လုိ႔ လုိရမည္ရေပါ့ကြယ္။ ျပင္ထားတာ မမွားဘဲေကာေနာ့” ဟု ဦးေလးက ရယ္ရယ္ေမာေမာ ဆုိပါသည္။
လုိက္ပါ ရယ္ေမာရန္ ကၽြန္မ ႏႈတ္ဆြံ႕ေနစဥ္မွာပင္ ဦးေလးက ပုန္းက်င္းထဲ ၀င္ကာ ရွင္းလင္းစျပဳသည္။ ကၽြန္မသည္ ဦးေလး၏ ေနာက္ေက်ာျပင္ကိုပင္ စိတ္မွတ္မဲ့ ေငးေနမိဆဲ။ ေတြးေနမိဆဲ။
ကၽြန္မ၏ ၀မ္းကြဲ အစ္ကိုမ်ား၊ အစ္မမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ရင္ေသြးငယ္တုိ႔သည္ ေဟာသည္လုိ ပုန္းက်င္း မ်ားထဲ ကၽြန္မတို႔လုိပင္ ဆင္းသက္ရဦးမည္လား။ မ်ားမၾကာမီဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေသာ တစ္ခ်ိန္၌ ပုန္းက်င္းသည္ သံုးရန္မလုိ ေတာ့၍ ကေလး တုိ႔၏ ကစားက်င္း ျဖစ္သြားေလမည္လား။

ထုိအခိုက္ ေဟးခနဲ ေအာ္သံၾကားလွ်င္ ကၽြန္မသည္ ကေလးတစ္သိုက္ ျခံေနာက္ဘက္သို႔ ေရာက္လာ ၾကၿပီဟု သိလုိက္ပါသည္။ ေနာက္ေက်ာဘက္သို႔ လွည့္ၾကည့္လွ်င္ ကေလးတုိ႔သည္ အျပစ္ကင္းစြာ၊ အပူအပင္ကင္းစြာ ရယ္ရယ္ ေမာေမာ ေျပးလာၾကသည္ကို ျမင္ရသည္။

သူတုိ႔သည္ ကၽြန္မ ေငး ေနစဥ္ မွာပင္ လူခြဲၾက၏။ ေခါင္းေဆာင္ ႏွစ္ေယာက္ ေရြးဟန္ကို ျမင္ရသည္။ သစ္ပင္ မ်ား၏ ေနာက္ကြယ္မွာ ေနရာယူလိုက္ၾကသည္။ သူတုိ႔ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေခ်ာင္းေျမာင္း ေနခ်ိန္တြင္ ေတာ့ ကၽြန္မသည္ ၀ါးပင္စု ကို ေက်ာခိုင္း ခဲ့ေပၿပီ။


စံပယ္ျဖဴႏု
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း မတ္လ ၂၀၁၃)

2 comments:

အခ်ိန္ကာလနဲ႔ကြက္တိေရးထားတာမို႔ ဖတ္ရတာ အရသာရွိလိုက္တာ...
ပုန္းက်င္းေတြ အသက္၀င္ မႏိုးထေစခ်င္ပါဘူး ျဇဴႏုရယ္...
ကေလးေတြအတြက္ ဘာဆိုဘာမွ ပုန္းခိုေနရတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစခ်င္မိဘူးရယ္..

စာဖတ္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ အစ္မေရ...။ ေတာထဲက ကေလးေတြ၊ ဖိုးနီေလးေတြ အိမ္မျပန္ႏုိင္ေသးတဲ့အတြက္ သတိတရ ထပ္ေရးျဖစ္တဲ့စာပါ...။ သူတို႔ အိမ္ျပန္ႏုိင္ၾကပါေစလို႔ ေတာင္းခဲ့တဲ့ဆုကလည္း မျပည့္ေသးဘူးေပါ့ အစ္မရယ္..။

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More